Op titelkoers

8 september jl hebben we weer een dagje DNRT afgewerkt met onze vaste rijders in de E30 cup en Toer klasse.John Hoog is in de toerklasse  weer diverse gevechten aan gegaan en heeft zich weer vrij solide in de top tien kunnen handhaven achter mannen met veel dikkere auto’s die nu (terecht)zijn doorverwezen naar de Sportklasse omdat zij met voor de klasse te sterk geprepareerde auto’s bekers aan het verzamelen waren.Binnen de E30 cup was de strijd weer hevig,Ard Keff wist ondanks een flinke voetblesure de eerste race op zijn naam te schrijven na zeer heftig gevochten te hebben met diverse tegenstanders.De tweede race moest Ard na wat al dan niet bewuste tikken van tegenstanders genoegen nemen met een vierde plaats maar de “eer”van TimTuning werd gered door ” New kid on the block”Marcel Flens van MFR ( Marcel Flens Racing) .Nadat hij dit seizoen begon met forse wegliggings problemen hebben we de koppen bij elkaar gestoken om samen naar een oplossing te zoeken waarna er al snel progessie geboekt werd  met steeds betere resultaten tot gevolg en zelfs een eerste overwinning daarmee werd Marcel dus ook winnaar in het dag klassement. Hierdoor werd  deze dag zijn  eerste  hoogtepunt in zijn autosport carierre en hopelijk volgen er nog (veel) meer .Ard wist bijde races voor de nr twee in de de stand om het kampioenschap te finishen en heeft daarmee zijn voorsprong in deze stand vergroot,Marcel heeft met zijn goede resultaten van deze dag heel knap de voorlopig  derde plek in het klassement weten te verroveren.

Schade beperken auto’s A -19 augustus

Doordat de motor van Ard Keff tijdens de 12 uurs race zijn laatste adem heeft uitgeblazen onstond er even een probleem voor deze zondag ,immers Ard moest strijden in de E30 cup om zijn leiding in het kampioenschap vast te houden/verstevigen.De auto van Ard heeft een grondige motorreparatie nodig en daar ontbrak simpelweg de tijd voor waardoor  Ard  dus zonder  auto zat echter de helpende hand werd toegestoken door teamgnoot Eric van der Ven die zijn auto ter beschikking stelde zodat Ard gewoon kon rijden.Omdat dit niet zijn eigen auto was en de auto een iets andere set up heeft als de auto van Ard kon hij net niet meestrjden voor aan de kop van het veld en moest in race 1 genoegen nemen met een 4e plaats, in race twee greep hij na een zware strijd met Marcel Flens ook net naast het podium met weer een 4e plek waardoor de “schade”in de puntenstand beperkt is gebleven en slechts 3 punten ingeleverd zijn maar de leiding is behouden. Mark Harmsen had deze dag nog wat last van de twaalf uurs race van de dag ervoor waarin hij heel knap ruim 6 uur achter het stuur heeft gezeten maar hierdoor nu dus iets meer in de achterhoede eindigde.In de toerklasse heeft John Hoog weer dapper gestreden en wist weer tweemaal prima in de top tien te eindigen.

Podium voor Tim Tuning bij 12 uurs race Zandvoort

Zaterdag 18 augustus jl  is op CPZ een 12 uur durende endurance race vereden waarbij Tim Tuning door maar liefst 5 rijders werd vertegenwoordigd ,Ard Keff,Mathijs Bakker,Mark Harmsen evenals gelegenheids rijders Eric van der Ven en Dirk van der Meer.Er werd gereden volgens een koppelsysteem waarbij verschillende rijders van verschillende team aan elkaar gekoppeld worden.Na een zware en hier en daar moeizame 12 uur werd het team van Ard Keff,Mathijs Bakker gekoppeld aan Roel van Dijk uiteindelijk keurig 3e overall en 2e in de klasse,het koppel Mark Harmsen/Carl Dekker heeft zich na schade en motorproblemen bij Carl  in het eerste uur keurig terug gevochten naar een 4e plek door uiterst constant te rijden en wisselen.Eric en Dirk zijn uiteindelijk helaas ver terug gevallen door onhesrstelbare schade aan de  de auto van hun teamgenoot maar hebben uiteindelijk toch dapper de finish weten te halen op p7 .

Succes in Zolder (BE)

Dinsdag 10 Juli werd op het circuit van Zolder  de volgende race ronde voor de DNRT verreden.Tim Tunig was met slechts twee rijders naar Belgie afgereisd nl Mark Harmsen en Ard Keff bijde rijdend in de E30 cup. Ard kon helaas zijn lange zege reeks van dit seizoen niet voort zetten en moest genoegen nemen mee twee mooie tweede plaatsen waarmee hij wel weer zijn leiding in het kampioenschap verstevigde.Mark had wat moeite met zijn ritme en kwam wat laat op gang maar wist in de koppelrace met zijn teamgenoot toch nog een derde plek binnen te halen.Geen overwinningen dus maar wel bekersin Belgie.

Tim Tuning wins Zandvoort 4 hrs Race

11 julli werd er op Circuit Park Zandvoort een 4 uurs race verreden waarbij het gelegenheids trio Mathijs Bakker,Mark Harmsen en Marcel Poelman om beurten achter het stuur plaats namen,na 4 uur rijden en twee zeer sterk gereden stints van Mathijs afgewisseld door een stint van Mark en als laatste een stint van Marcel wist team Tim Tuning deze race niet alleen in de E30 klasse te winnen maar ook de overall zege ging naar de drie M’en  van Tim Tuning

 

Het winnende team.

 

Zandvoort 10 juli Ard doet het weer

Op deze zonovergoten dag weet Ard Keff na een iets minder kwalificatie wederom bijde race’s op zijn naam te schrijven en mag daardoor weer op de hoogste trede van het podium plaats nemen.Ook Mark Harmsen laat zich deze dag niet onbetuigd en lijkt zijn draai aardig gevonden te hebben en met de hele dag constante tijden en een verbetering van zijn persoonlijk snelste ronde kan hij tevreden naar huis.John Hoog gaat ook steeds beter en komt in de toerklasse steeds verder naar voren.

Assen 9 mei

Op het TT circuit van Assen werd de tweede wedstrijd dag van de DNRT af gewerkt waarbij Ard Keff in de E30 cup met een 3e en een 1e plaats wederom dag winnaar werd en daarmee zijn leidende positiein het kampioenschap wist te verstevigen.Mark Harmsen voelt zich steeds meer in zijn element met de nieuwe auto en weet steeds constanter en daardoor ook steeds wat verder naar voren te rijden net als John Hoog dit doet  in de toerklasse .

Voorspoedige seizoensstart 14 april

Tot nu toe kent Tim Tuning een zeer voorspoedig begin van het seizoen , 14 april jl werd de eerste race van het DNRT seizoen is vereden waarbij Tim Tuning rijder Ard Keff alles wist te winnen in de BMW E 30 cup en Mark Harmsen debuteerde met zijn nieuwe  BMW E 30 cup auto waar hij nog even aan moet wennen maar dit goed oppakt.

In de toerklasse verwelkomt Tim Tuning John Hoog als nieuwe rijder die ons team komt versterken met ook een BMW E 30 en onze vaste rijder Jochen Visser begint zich langzaam maar zeker richting podium te vechten al met al een goed begin van een nieuw seizoen.

Seizoenstart 14 april

Zaterdag 14 april begint dan eindelijk het nieuwe seizoen voor ons en mogen de auto’s voor het eerst weer naar buiten voor hun eerste race van seizoen 2012.

Voor Tim Tuning vallen dit weekeinde het eerste raceweekend voor het YTCC (Hockenheim) en DNRT (Zandvoort) samen en zijn er op bijde evenementen rijders actief ,op naar het weekend.

 

Nieuwe auto

Woensdag 29 februari kan Mark Harmsen eindelijk voor de eerste keer buitenspelen met zijn in de winter door ons volledig nieuw opgebouwde BMW E30 voor de E30 cup en het ZEK .Op dit moment worden de allerlaatste details in orde gemaakt zodat Mark woensdag lekker aan de bak kan.

Mark Harmsen BMW E30 2012

Mark Harmsen BMW E30 2012